Superb quality and spec AB-Com PULSe 4K SE. Crazy offer! Only £99! FREE UK DELIVERY! 4K UHD, Enigma 2, Multiboot 4 images & more!...
Superb quality and spec AB-Com PULSe 4K Rev II Twin Satellite tuner only £149! FREE UK DELIVERY! 4K UHD, Enigma 2, SATA HDD facility, Multiboot 4 images & more!...

streamchannelconverter / partnerbox

Gegeven dit succes zullen we bezien of we het instellen van de poort kunnen toevoegen aan de RCC-plugin. Bedankt voor de suggestie en het doorzetten!

Last edited:
Ok, dat ga ik doen op de dag dat ik hier weer wegga, voor nu genieten en even kijken of alles goed blijft werken.
Wat ik me nu afvraag, de streams worden gemaakt met het lokale ip adres en een vaste streampoort 8001.
Is er een kans dat die plugin nog uitgebreid kan worden om ook externe ip adressen in te voeren en andere dan 8001 streampoorten?
Als ik het kon zou ik dat toevoegen naast de lokale ip en poort, dus als extra een externe ip en externe poort.
NB de streams aanmaken thuis met de externe ip wilde niet werken vandaar dat ik ze met notepad++ moest aanpassen.

Wat ik nu nog mis is de toegang naar de opnamemap van de server om ook opnames te kunnen bekijken...
Is daar een mogelijkheid voor?

Wat ik nu nog mis is de toegang naar de opnamemap van de server om ook opnames te kunnen bekijken...
Is daar een mogelijkheid voor?
Die is er altijd geweest: het mounten van de server op de client. Net zoals je een lokale mount toevoegt. Ik weet alleen niet of daar ook een poort (de transcode poort) aan kan worden toegevoegd, maar dat ga jij nu vast even uitzoeken :)

Het mounten wil even niet lukken, ga daar later weer mee verder.
Wilde de transcoding vanaf hier aanpassen met webif, dat kon eerder wel maar nu zie ik alleen de optie; poorten aanpassen en niet meer de fps en de stream uploadsnelheid, die staan uit mijn hoofd nu op 30 en 1mb. Wat ik eerder schreef dat ook de hd zenders het goed deden zonder hapering moet ik nu aanpassen:
Film1 hd van c+ gaat perfect
Een hd en Canvas hd af en toe haperingen
Film1 sport c+ goed
Eurosport HD en Eurosport2 HD, fox1 en fox2 sport veel haperingen
fox3 sport perfect
Hetzelfde sd streamkanaal lokaal en extern tegelijk opnemen gaat redelijk, heel af en toe haperingen maar goed te volgen, ook met txt888
Heb eerder ergens gelezen dat transcoding niet werkt bij lokale opnames en tegelijk extern/lokaal streamen.
In mijn stream boeket heb ik zoveel als mogelijk de sd kanalen opgenomen.
Vraag:
Is er een andere mogelijkheid om de ftp/streamsnelheid extern aan te passen en waarom zit dit niet meer in webif?
Wat de oorzaak kan zijn; 24/12 drivers of de duo2 upgrade van 806 naar 808, verder geen wijzigen in image uitgevoerd.
Indien mogelijk een tip wat de beste ftp/snelheidsinstelling is?

De web-if in you image is nog niet aangepast aan de uitgebreide transcoding mogelijkheden.
Maar in de web-if heb je ook een komplete afstandsbediening: daarmee lukt het wel.

Fps zou ik op 25 zetten.

Helaas, de webif ab oud model ab van duo werkt niet 100% op duo2, menu toets geeft geen respons, alleen zelfde screenshot zonder menu.
Ga straks wel even thuis instellen op 25fps en snelheid naar 1,5mb of 2mb verhogen, is dat een goede keus?
Beide vu's aangesloten via lan kabels op 6/60mb voor optimale snelheid.

Last edited:
Hmm, geen idee dan. Oud of nieuw model maakt natuurlijk niet uit (niet fysiek en niet in web-if). Hier werkt het wel allemaal.

Over de uploadsnelheid kan ik je geen advies geven. Hangt helemaal van de lokale omstandigheden af.

Vanmiddag instellingen veranderd naar 25 fps en 2.5mb. Zag de nieuwe transcode items die instelbaar zijn, is daar een handleiding/uitleg van?
AB probleem denk ik ligt aan mijn IE browser van ms, heb dat al eerder gehad, verander ik iets, zie ik dat niet terug, wel als ik de browser herstart. Kijk nu naar ned1 sd terwijl de duo2 thuis ned1 sd opneemt, perfect beeld. Is in de image 808 een tweede transcoding aktief/mogelijk?
De HD kanalen fox1 sport en eurosport etc haperen nog.

Ik heb het gelezen op PLi.
Ik zou er niet moeilijk over doen: die plugin is verouderd en al jaren niet meer aangepast. Ik gebruik al sinds hij bestaat de RemoteChannelConvertor + de RemoteTimer en alles werkt gewoon goed, stabiel EN eenvoudig te bedienen.

Bedankt, het werkt hier OK

Edmund

Zag net dat ik een foutje had gemaakt in portforwarding, maar nu blijkt dat dit foutje juist nodig is om extern te kunnen streamen, foutje:
forward extern 8003-8003 lokale ip duo2 server intern 8001-8001.
De stream boeket, aangepast met notepad++ staat hier op 8003, zie mijn vorige posts hierover.
Wat ook nodig is bij extern streamen, bij mij iig, port 139 forwarden, maar dat is niet gebruikelijk/veilig.
Resumerend denk ik het volgende:
Boeket aanmaken met remotechannelconcerter dan wordt poort 8001 gekozen, niet aanpasbaar, ook al wijzig je die naar bv 8003 met notepad++, wordt toch nog de server aangeroepen op poort 8001. Want als ik forward 8003-8003 ip 8003-8003 krijg ik geen beeld.
Misschien moet ik het boeket opnieuw aanmaken met goede forward instelling (8003-8003 ip 8003-8003???)...???
De transcoding zal op de interne serverpoort 8001 dan ook niet werken, vandaar de haperingen bij hd kanalen vermoed ik.
Lokaal werkt alles uitstekend zonder haperingen en zonder transcoding.
Ergens jammer dat port 8001 niet meer in te stellen is vanaf VIX 808 of is dat zo gedaan ivm 8001 gebruik door remotechannelconverter en/of ook andere plugins?
Als ik me met bovenstaande vergis hoor ik dat graag.

Last edited:

OpenViX Feeds Status

Back